Trogir - 2012 - POHLIB

20.11.2012 21:32

Pátek 28. září 2012

Brzo ráno vyjíždíme směr přístavní městečko Trogir, kde na nás bude čekat Bavaria 46C. Cesta je jako vždy bez problémů, s krátkými zastávkami na kafe apod. Snad jediná zastávka stojí za povšimnutí a to je dálniční odpočívadlo u Skradinu. Je tady  nádherný výhled na moře a na přístav Skradin. Večer dojíždíme na ostrov Čiovo, kde už nás čeká druhá polovina posádky. Jdeme brzo spát, únava z cesty je znát. Ráno nás čekají přípravy na vyplutí. První noc spíme u přátel na ostrově Čiovo.

Sobota 29.září 2012

Přebíráme  lodˇ Bavaria 46C se zvláštním jménem „Pohlib“ Později se dovídáme, že se jedná o jméno jednoho velmi malého ostrůvku u Zadaru. Na lodi vzhledem ke stáří je spousta drobných závad a tak mám co sepisovat a fotit. Ale závady většinou nemají zásadní vliv na provoz lodi. Provádí se výměna ně kterých žárovek v pozičních světlech a to je vše. Posádka mezitím prochází zákoutí kouzelného městečka Trogir. Kdo zde ještě nebyl, tak mohu doporučit, opravdu se jedná o skvost Dalmácie. Po přebírce nastává naložení zavazadel a zásob do lodi. Jako vždy se tato operace neobejde bez drobných komplikací. Třeba proč máme dvě hořčice apod. Člověk by nevěřil, co všechno se do útrob takovéto lodi vejde a nakonec nezavazí. Někdy je ale problém zjistit kde se daná věc nachází.  Večer posezení na lodi s večeří a nějaký ten alkohol. Na návštěvu za námi přišli i naší přátelé z Čiova Miro a Alena. V pozdních hodinách jdeme spát do kajut a těšíme se ranní opuštění přístavu.

Neděle 30. září 2012

Ráno se chystáme k vyplutí směr ostrov Murter. Vše je naloženo, kabel smotán, lávka naložena a začínáme odvazovat loď. Po asi čtyřech metrech zjišťuji, že nefunguje příďový motor. Naštěstí jme ještě na lanech a tak nebyl problém se stáhnout a vyvázat zpátky. Technici jsou z toho také nešťastní a objednávají nám elektromotor až v Zadaru. Prý jej doveze autobus kolem 15. hodiny. Dostáváme nabídku, že můžeme vyplout i bez pomocného motoru a že jej za námi odpoledne dovezou. To se nám ale moc nelíbilo a vzhledem k tomu, že navíc nám ušel vzduch z Dingiho, tak zůstáváme ještě jeden den. Odpoledne opravdu dorazil motor, sice nevypadal jako nový, ale fungoval. Dingiho jsme nechali lepit a vyrazili do blízké zátoky na Čiovu. Jednak si vyzkoušíme jak Pohlib jede a aspoň se okoupeme v moři.  Vše už fungovalo dobře a bez větších problémů. Koupání také super a v podvečer se vracíme na další noc v Trogiru. Bylo úžasné, kolik je v jinak naprosto plné maríně v neděli večer místa. Prakticky jsme tam zůstali skoro sami. Večer opět posezení na palubě a pak spánek v kajutách. Znovu se těšíme na ráno, kdy snad konečně vyrazíme.

Pondělí 1. října 2012

Ráno nás čeká dost zatažená obloha a vypadá to, že dnes asi zmokneme. Přes to odvazujeme a vyplouváme. Vše vypadá dobře a zdá se, že špatnému počasí ujíždíme. Před námi je modrá obloha a sluníčko a za námi těžké černé mraky a v dálce je vidět provazy vody. Chvilkami se zdá, že nás špatné počasí dohání, ale zase tomu ujíždíme. Dnes směřujeme někam k Murteru a cíl se upřesní až podle podmínek a počasí. Celou cestu nám foukal velmi příznivý vítr a tak jedeme na plachty a loď poslouchá na slovo. Na krátkou zastávku na oběd se vyvazujeme na kotevní bóji u ostrova Zlarin. Následuje koupání za slunečného počasí a samozřejmě oběd. Odpoledne pokračujeme v cestě na sever a míříme na jižní část ostrova Murter. K večeru dojíždíme k maríně Jezera, kde nacházíme útočiště na dnešní noc. Bylo dobré zvolit tuto marínu a hlavně pevné vyvázání na mooring. Večer nás začalo dohánět to počasí, kterému jsme ujeli a všude kolem se proháněly blesky. V noci se přehnala slabší bouřka i přes nás, ale vše dopadlo dobře.

Úterý 2 října 2012

Ráno po vydatné snídani vyplouváme z Murteru  a kolem ostrova Kornat směr sever. Počasí je lehce oblačné, ale neprší a bohužel ani moc nefouká. Cesta probíhá na motor  naprosto v klidu. Něco po poledni dojíždíme na celkem hezké místo do zátoky  Gorni Statival, kde si uvaříme něco k snědku a trochu se okoupeme. Počasí je slunečné a sem tam mráček.  Po siestě vyrážíme za nezměněného počasí dále k severozápadu a našim cílem bude pravděpodobně ostrov Pašman.  K večeru doplouváme do zátoky Soline na tomto ostrově, kde jsou kotevní bóje a jen jedna loď. Rozhodnuto, že zde zůstaneme na noc a užijeme si jednu noc bez maríny a na vodě. Část posádky vyráží na dingim na břeh a hodlá  prozkoumat okolí. Naleznou jeskyni Kolanova pečina a kapli sv. Ante. Po návratu si dáme večeři a posedíme na palubě u sklenky vína. Na nebi svítí hvězdy a je nádhera je pozorovat, to ale šlo jen do východu měsíce, pak bylo světlo skoro jako ve dne. Nádherná klidná noc ve velmi tiché zátoce.

Středa 3. října 2012

Ráno jde část posádky na výlet na pobřeží a po návratu vyplouváme směr NP Kornati. Do parku vjíždíme přes průliv Mala Proversa, což je velmi hezký zážitek. Napřed se vydáváme na sever do zátoky Telašnica na ostrově Dugi otok. Celou zátoku proplouváme za střídavého počasí, kdy je chvilku slunečno a větší část cesty se nám slunce schovává za mraky. I přes to je nádherný zážitek.  Na polední pauzu kotvíme v zátoce na bojce u jezera Mir. Jdeme se okoupat a podívat na jezero a na skaliska, která jsou z jihovýchodní strany ostrova. Po vydatném obědě vyplouváme a míříme zpátky na Jih, projíždíme kolem Kornatských ostrovů a naším cílem je marina Piškera. Pozdě odpoledne dojíždíme za větrného počasí do mariny a těsně před marinou si neplánovaně zkoušíme záchranu fendru, který nám hodlal uplavat. V marině je elektřina na diesel agregát a voda jen v omezeném množství, ale zato komárů tu měli na osobu bez omezení. Jinak je to velmi krásné místo s pohledem na otevřené moře směrem k Italským břehům.

Čtvrtek 4 října 2012

Ráno krátká vycházka na vrchol ostrova Vele Palitula a pokochání se nádherným výhledem. Po snídani vyplouváme zase jižním směrem a míříme pomalu k domovskému přístavu. Proplouváme stále NP Kornati. Na odpolední pauzu zastavujeme v zátoce Potkučina na bojce. Záměrem bylo pouze pojíst, okoupat se a pokračovat dále na jih. Výběrčí poplatku ale rozhodl jinak. Vzhledem k ceně za dvě hodiny a ceně za celou noc bylo rozhodnuto zůstat a jen se večer přesunou blíže konobě na ostrově Kakan. Bylo zde nádherné koupání v bledě modré vodě. Večer, když  jsme začali přeplouvat na bójku blíže konoby, objevil se na člunu majitel a pozval nás na své soukromé molo přímo k restauraci. Sice jsme se tam s naší lodí tak tak vlezli, ale bylo to za stejnou cenu jako bóje, tak proč ne. Večer jsme tedy navštívili jeho restauraci a dali si ryby na roštu, chobotnice a dobré víno. Večeře byla dobrá a stálo to za to. V noci s námi dost houpal boční vítr a byla obava, zda se malé plovoucí molo s námi neutrhne. Někteří zažili takovouto noc poprvé, a tak s tím měli trošku problém. Vrzání, bouchání a šplouchání bylo všudypřítomné.

Pátek 6 října 2012

Ráno posnídáme a vyrážíme na poslední plavbu letošní dovolené. Prvním cílem je pobřežní městečko Primošten, kde chceme dotankovat naftu a pak pokračovat až do Trogiru. Po doplutí do Primoštenu zjišťujeme, že čerpací stanice je zrušena a v kanystrech to nosit nebudeme. Pokocháme se pohledem a vyrážíme dále s tím, že budeme muset stát frontu v Trogiru. Na oběd a koupání se zastavujeme v zátoce ostrova Veli Drvenik  - Krknjaši. Je to vyhledávané místo v okolí a bylo zde poměrně plno, ale koupání bylo příjemné. Později vyrážíme na krátkou cestu do přístavu. Naše obavy z tankování byly oprávněné. Fouká vítr a před bezinkou se tlačí hromada lodí a všichni potřebují doplnit nádrže. Lodě se předbíhají a tlačí a je to poměrně výkon udržet nějakou pozici a do nikoho a ničeho nenarazit. Čekáme skoro dvě hodiny a konečně se dostáváme na řadu. Pak už jen zakotvení v domovském bazénu a předání lodi zpět majiteli. Vše již bylo bez závad a potíží. Večer poslední vycházka po kouzelném Trogiru a nocleh a posezení na lodi. Ještě proběhlo dohadování, zda jedeme hned ráno domů, nebo zda zůstáváme u přátel na večeři v apartmánu. Nakonec snad pro všechny dobře padlo rozhodnutí zůstat. Je tu přece hezky.

Sobota 6.října 2012

Ráno vyklízíme opouštíme loď a vše nakládáme do aut. Začíná přesun na Čiovo do apartmánu. Vše bez větších komplikací zvládnuto. Většina posádky odjíždí ještě na prohlídku Splitu a jeho pamětihodností. Odpoledne koupání v zátoce na Čiovu a pak příprava večeře. K večeři byla ryba na roštu ( Lubin – král ryb )  již tradičně naprosto výtečně udělaná Mirem.  A tím končí zase jedna báječná dovolená a brzo ráno stěhujeme a odjíždíme zpátky do Čech.

© 2008 Všechna práva vyhrazena.